خاویار

تلاژن

خرید خاویار خوشمزه و نکات مهم مربوط به آشنایی با این ماده غذایی ارزشمند

خرید خاویار خوشمزه

خرید خاویار خوشمزه این روزها در  بین بسیاری از خانواده ها جا باز کرده است. خرید خاویار خوشمزه به عنوان یک ماده مغذی ارزشمند است که امروزه در سفره بسیاری می درخشد تا طیف بسیاری از افراداز ارزش آن بهرمند شوند. با ما باشید تا با خرید خاویار خوشمزه این معجزه قرن آشنا شوید.

با دنیای خارق العاده  طعم خوش خاویار بیشتر آشنا شوید. شما میتوانید با خاویار بر روی سفره مهمانان خود را تحت تأثیر قرار دهید.

خاویار یک موهبت الهیی از دریا است که باید توسط همه امتحان شود و همه از ارزش آن بهره مند شوند نه فقط سلطنتی ها ! اولین چیزی که باید هنگام شروع آشنایی با خاویار یاد بگیرید این است که همیشه باید بدانید خاویار واقعی   را از ماهیان خاویاری تهیه  می کنند . فقط گونه های ماهیان خاویاری خاویار واقعی تولید می کنند.

خرید خاویار خوشمزه
خرید خاویار خوشمزه

آشنایی با ماهیان خاویاری

ماهیان خاویاری ، نام رایج ۲۷ گونه ماهی متعلق به خانواده Acipenseridae است ، همه گونه های این ماهی بومی آبهای معتدل نیمکره شمالی هستند. در حالی که ماهیان خاویاری عمدتا در دریای خزر یافت می شوند اما در دریای سیاه ، مناطقی از اقیانوس آرام شمال غربی ، مناطق اقیانوس اطلس جنوبی در آمریکای شمالی و دریاچه ها و رودخانه های بزرگ اروپا هم نیز یافت می شوند.

اگرچه ماهیان خاویاری ماهی آب شور و لب شور است اما آنها در آب شیرین تخم می گذارند و قدمت این ماهی چند میلیون ساله است.

خرید خاویار خوشمزه و آشنایی با آن

خاویار تخمهای بالغ ماهیان خاویاری نامیده می شود. فقط تخمهای ماهیان خاویاری خاویار نامیده می شوند! البته ، هنگام تحقیق در مورد محصول (های) مناسب ممکن است با کلمه “roe” روبرو شوید. که معمولا به تخم های خانوده سالمون ها اطلاق می شود.
تخم های ماهیان خاویاری به طور منحصر به فرد به عنوان خاویار شناخته می شوند. “خاویار قرمز” خاویار نیست – تخم مرغ ماهی قزل آلا است.

خرید خاویار خوشمزه

خرید خاویار خوشمزه و  کیفیت  

 

امروزه بیشتر خاویار جهان از مزارع پرورش ماهیان خاویاری در پنجاه یا بیشتر کشورها از جمله ایالات متحده ، فرانسه ، ایتالیا و ایران تأمین می شود. چین بزرگترین تولید کننده خاویارجهان است اما نه با کیفیت خاویار ایران و روسیه. مصرف خاویار در سال های اخیر افزایش یافته است.

خاویار را معمولاً به دو درجه تقسیم می كنند كه توسط متخصصانی كه در درجه بندی كیفیت آموزش داده اند تعیین می شود تا مصرف كنندگان را از جنبه های خاصی از خاویار آگاه سازند.
درجه توسط عواملی از جمله رنگ تخم ، اندازه ، وضوح ، طعم ، عطر و استحکام تعیین می شود. معمولاً خاویار درجه ۱ شامل سفت ترین ، بزرگترین ، سالم ترین تخم ها با رنگ و طعم خوب است. خاویار درجه ۲ گرچه خوشمزه است اما از تخمهای کم لطیف و یکنواخت تشکیل شده است.

خرید خاویار خوشمزه

خرید خاویار خوشمزه و انواع خاویار ماهیان خاویاری

 

انواع مختلف خاویار از  ماهیان خاویاری وجود دارد. هر نوع دارای طعم ، رنگ و بافت جالب توجه به خود است. همه خاویارها برابر نیستند ، فقط چند نوع از بهترین خاویار ماهیان خاویاری وجود دارد که امروزه به طور قانونی فروخته می شود از جمله خاویار Osetra ، خاویار Sevruga ، خاویار berii خاویار beluga. از جمله موارد همچون اندازه ، رنگ و عطر و طعم آنها متفاوت است.

این تفاوت ها و همچنین هزینه و در دسترس بودن، نقش زیادی در تعیین ارزش و اعتبار نوع خاویار دارد.

بلوگا از ماهیان خاویاری به نام فیل ماهی بدست می آید. منشا آن از دریای خزر است، بلوگا اغلب لوکس ترین خاویار در جهان شناخته می شود و به طور کلی گرانترین نوع خاویار قابل دسترس است. بلوگا می تواند به طول ۷متر و وزن ۱۵۰۰ کیلو که بسیارعظیم است برسد.

 ماهیان خاویاری بلوگا ممکن است بیش از ۱۰۰ سال عمر کنند و چند صد کیلو تخم تولید کنند، اما آنها به شدت در معرض خطرانقراض هستند.

چگونه خرید خاویار خوشمزه درست انجام دهیم

برخی از افراد به دلیل هزینه از امتحان خاویار طفره می روند. شاید شما بخواهید خاویار را امتحان کنید ، اما این امکان نیست.
گرچه درست است که هزینه و در دسترس بودن خاویار توسط روابط عرضه و تقاضا انجام می شود ، عوامل دیگری نیزهم  وجود دارد. ماموریت ما این است که خاویار خوشمزه، پایدار و استاندارد را در اندازه های کوچک عرضه نماییم تا همه افراد بتوانند از آن بهره مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم (خرید خاویار)