خاویار

تلاژن

خرید خاویار و نگهداری آن به چه نحو مطمئنی باید صورت گیرد؟

خرید خاویار و نگهداری

خرید خاویار و نگهداری آن بصورت صحیح امروزه با توجه به خواص بسیار ارزشمندی که دارد در بین مردم محبوبیت پیدا نموده است. خرید خاویار و نگهداری ان بصورت مطلوب سوال بسیاری از دوستداران خاویار است. خرید خاویار و نگهداری آن به طور صحیح را در این مقاله دنبال کنید.

برای بسیاری از افراد جای سوال است که وقتی خاویار استحصال و فرآوری می¬شود در چه شرایطی باید نگهداری شود.
همچنین برای بسیاری از افرادی که خاویار را خریداری می کنند این سوال پیش می آید که تا زمان مصرف ، خاویار را در چه شرایطی نگهداری نمایند. ما در این مقاله شمارا با خرید خاویار و نگهداری آن آشنا خواهیم کرد.

خاویار را در جای سرد نگه‌ دارید

در خرید خاویار و نگهداری آن باید به این نکات توجه نمود. در نگهداری خاویار یک مورد مهم این است که در تمامی مراحل فرآوری خاویار نکات بهداشتی و استاندارد رعایت شود و بسته های خاویار تولید شده پاستوریزه باشند.

در مرحله بعد باید توجه کرد که خاویار هرچند که پاستوریزه و پلمپ باشد باید در سالن هایی که مجهز به تهویه مناسب باشد نگهداری شود. همچنین دمای نگهداری خاویار باید بین ۲- تا ۲+ درجه سانتیگراد با کمترین نوسانات حدود ۵/۰درجه و با رطوبتی حدود ۸۵ درصد باشد.

مکان های نگهداری خاویار کاملا اختصاصی است. خاویاری که هنوز باز نشده را میتوان تا یکسال در این دما نگهداری کرد. بهتر است ظرف خاویار را گاهی سرو ته کرد تا روغن خاویار ته نشین نشود. باید توجه نمود که خاویار دچار یخ زدگی نگردد زیرا منجر به از دست دادن کفیت آن می گردد.

نکاتی مهم مربوط به خرید خاویار و نگهداری آن

هنگام انتقال خاویار در هر مسافتی (حتی کوتاه) باید از یخ و محیطی سرد استفاده کرد. بنابراین لازم است توجه شود که از شرکتی مطمئن خریداری شود. مکان خرید مطمئن علاوه بر اینکه نگهداری خاویار را در شرایط استاندارد انجام داده است خاویار خریداری شما را در محیطی استاندارد و همراه یخ به شما تحویل می دهد. معمولا خاویار را در ظرف عایق و لا به لای یخ و یخ خشک انتقال می دهند.

در هنگام خرید توجه کنید که بسته های خاویار را برای مصرف خود به مدت کوتاه و برای میل کردن در یک تا دو وعده انتخاب کنید. هنگامی که درب خاویار باز می شود مستعد آلودگی و فساد بیشتر است.

همچنین هنگامی که درب خاویار باز می شود با تماس با هوا طعم و مزه آن فرق می کند. خاویار را در منزل در محیط سرد و حتی برای دلپذیر بودن طعم آن در هنگام سرو ظرف خاویار را درون ظرف یخ قرار دهید.

باید توجه و دقت بسیار نمود که خاویار اصیل و مطمئن را از مراکز مورد تایید سازمان های بهداشتی و دامپزشکی خریداری نمود تا از سالم بودن و تازه بودن آن اطمینان حاصل نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم (خرید خاویار)