خاویار

تلاژن

خرید خاویار سیاه فشرده و اطلاعات مربوط به این محصول جذاب

خرید خاویار سیاه فشرده

خرید خاویار سیاه فشرده یک محصول رایج و پر طرفدار است. خرید خاویار سیاه فشرده یک توده متراکم قابل برش فرآوری شده از تخم غربال شده و نمک سود تاسماهیان است. برای آشنایی با خرید خاویار سیاه فشرده تا انتها خاویار را دنبال کنید.

خاویار فشرده که اصطلاح روسی آن پاپوسوایا ایکرا است. برای تهیه خاویار فشرده، از تخمدان های نارس که دارای غشای بسیار ضعیفی هستند، استفاده می شود. تخم های موجود در این نوع تخمدان برای تولید خاویار دان مناسب نیستند. خاویار فشرده از نظر کیفی در دو کلاس طبقه بندی می شود.

خاویار فشرده درجه یک، نباید دارای بو یا طعم نامطبوعی باشد. درخاویار فشرده درجه دو، وجود ته مزه علفی یا لجنی تا حدودی قابل قبول است.

 

خرید خاویار سیاه فشرده و نحوه آماده سازی آن

 

خاویار فشرده را میتوان از مخلوط کردن تخم های تمام گونه ها با هر درجه کیفی تهیه کرد. بر خلاف خاویار دان که به صورت خشک نمک زنی می شود، تخم ها برای تولید خاویار فشرده در آب نمک اشباع در دما ۳۸-۴۵ درجه سانتی گراد (۱۰۰-۱۱۵ درجه فارنهایت) نمک زنی می شود.

در این حالت، نسبت تخم به محلول آب نمک ۱ به ۵ است. فرایند نمک زنی ۶۰-۱۲۰ ثانیه طول می¬کشد و به هم زدن تخم و محلول آب نمک به شدت بر میزان جذب نمک توسط تخم تاثیر می گذارد. کیفیت محلول آب نمک بسیار مهم است، زیرا اگر کیفیت تخم پایین باشد محلول به سرعت آلوده و کثیف می شود و دیگر قابل استفاده نخواهد بود.
فرآیند نمک زنی به محض اینکه مایع داخلی تخم منعقد و سفت شده، متوقف می شود. بعد از ۴-۵ دقیقه آبگیری، تخم ها در کیسه های کتانی بسته بندی می شود و بلافاصله در یک محل تحت فشار قرار می گیرند.

فرآیند فشرده کردن و بسته بندی خاویار فشرده

برای انجام فرآیند فشردن و تحت فشار قرارار دادن تخم ها، می توان از تمام انوع فشارهای دستی استفاده کرد. در گذشته فشارهایی از انواع اهرم استفاده می شود، ولی امروزه بیشتر فشارها از نوع پیچشی ترجیح داده می شوند.

توده خاویار در زمان فشرده شدن هنوز گرم است. فرآیند فشرده شدن بسته به اندازه توده فشرده،کیفیت تخم و رطوبت مطلوب پنج تا هشت دقیقه طول می کشد. معمولا با شروه تراوش شیرابه چرب،زرد رنگ و غلیظ از دیواره کیسه، فرآیند فشرده شدن و فشاردهی متوقف می شود.

در اثر فشرده شدن و فشار دهی متوقف می شود. در اثر فشرده شدن و در طول فرآیند فشار دهی ممکن است محصول ۲۰-۳۰ درصد افت وزن پیدا کند. رطوبت خاویار فشرده بین ۳۷-۴۰ درصد و شوری آن ۵/۳-۷ درصد است. بعد از فشردن به مدت حدود ۱۵-۲۰ دقیقه محصول خنک می شود و سپس برای توزیع یکنواخت نمک و رطوبت در تمام لایه های خاویار محتویات کیسه با هم مخلوط می شوند (لایه های داخلی درون کیسه، حاوی نمک و رطوبت بیشتری هستند).

خرید خاویار سیاه فشرده
خرید خاویار سیاه فشرده

خاویار فشرده، در قوطی فلزی ا بسته بندی می شود. هنگام بسته بندی باید کاملاً دقت شود که با فشار دادن محصول، ظرف عاری از هر گونه حباب هوا باشد، با فشار دادن خاویار فشرده در داخل ظرف، به صورت یک کیک به شکل ظرف در می آید. این محصول قابل برش و شکل پذیر است و به صورت منجمد در سردخانه نگهداری می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم (خرید خاویار)