خاویار

تلاژن

خرید خاویار طبیعی و آشنایی دقیق تر با این ماده غذایی ارزشمند برای بدن

خرید خاویار طبیعی

 

خرید خاویار طبیعی میتواند بدلایل مختلفی پرفایده باشد. خرید خاویار طبیعی که یک نوع محصول غذایی است دارای تعداد قابل توجهی از ویتامین ها و مواد معدنی و اسیدهای چرب امگا ۳ است.خرید خاویار طبیعی یک سیستم ایمنی سالم و پایدار برای بدن انسان فراهم می کند.

۳۰درصد از خاویار پروتئین است که به راحتی قابل هضم است. یک وعده (۲۵ گرم) می تواند نیمی از نیاز روزانه بدن به پروتئین را تأمین کند. این محصول بی نظیر حاوی ویتامین های B12 ، B6 ، D و بسیاری از دیگر ویتامین ها است. خاویار همچنین سرشار از اسیدهای آمینه، و مواد مغذی است.
یک وعده ۱۰۰ گرم حاوی مقادیر زیادی B12 ، آهن ، کلسیم و ویتامین است. خاویار می تواند برای درمان برخی از شرایط سلامتی مفید باشد. همچنین به تقویت بافت استخوان و بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

آیا خاویار برای شما سالم و مفید است؟ با فراوانی آن از ویتامین ها و عناصر سالم، پاسخ کوتاه “بله” است

ارزش تغذیه ای – در هر ۱۰۰ گرم

کالری ۲۶۴
پروتئین ۲۵ گرم
سدیم ۱٫۵ گرم
۱۸ گرم چربی
کل کربوهیدرات ۴ گرم

 

خرید خاویار طبیعی

خرید خاویار طبیعی و مزایای سلامتی خاویار

 

خاویار نه تنها یک غذای خوشمزه است ، بلکه یک “بمب” ویتامین نیز محسوب می شود. این منبع غذایی عالی پروتئین، فسفر و کلسیم است. یک ابزار عالی برای غنی سازی تعادل مواد مغذی خود با اسیدهای آمینه ، آهن و منیزیم است. تجزیه و تحلیل غذایی خاویار نشان می دهد که این محصول در رژیم درمانی برای افراد ضعیف و بیمار مفید است.

شما حتی می توانید با وارد کردن خاویار قرمز یا سیاه در رژیم غذایی خود با افسردگی مبارزه کنید! خاویار سرخ و سیاه به دلیل داشتن مقدار زیاد روغن ماهی امگا۳، خود را در مبارزه با بیماری های قلبی و شرایط ناشی از استرس مزمن مفید نشان داده اند.

 

به لطف این خصوصیات ، فواید خاویار برای سلامتی انسان بسیار ارزشمند است:

• پیشگیری از تصلب شرایین
• تقویت کننده سیستم ایمنی
• پیشگیری و درمان راکتی
• درمان شرایط پوستی
• بهبود سیستم های استخوانی و ساختار اسکلتی
• توسعه طبیعی توابع بصری در کودکان و بزرگسالان
• پیشگیری و درمان بیماری های قلبی عروقی – یکی از مزایای ماهی قزل آلا این است که به جلوگیری از لخته شدن خون کمک می کند
• حفظ سیستم عصبی و عملکرد مغز

اگر شما یک مادر هستید که  نوزاد خود را با شیر مادر تغذیه می کنید، خاویار بسیار تاثیر گذار است. ارزش غذایی خاویار قرمز ممکن است باعث افزایش شیردهی و بهبود کیفیت شیر مادر شود. روزانه مقادیر کمی از خاویار قرمز بخورید تا بیشترین سود را ببرید.

خرید خاویار طبیعی و کالری موجود در خاویار

برخی مفروضات رایج و در عین حال اساساً نادرست در مورد خوردن خاویار وجود دارد. یکی از آنها این است که خاویار می تواند باعث افزایش وزن شود
.بیایید در اینجا با حقیقت روبرو شویم: افزایش وزن به دلیل خاویار اتفاق نمی افتد ، بلکه اغلب به دلیل غذاهایی که همراه آن هستند مانند نان و کره مثلاً. نان و کره بیشتر از کربوهیدرات ها و چربی تشکیل شده اند که مقادیر زیادی از آن به افزایش وزن منجر می شود.

حالا بیایید در مورد خود خاویار صحبت کنیم. مقدار کالری خاویار نسبتاً اندک است. ۱۰۰ گرم محصول تازه دارای ۲۶۴ کیلو کالری است. ۶۱٪ کالری از چربی و ۳۳٪ از پروتئین دریافت می کنند ، بنابراین لازم نیست نگران کالری های “ناسالم” باشید. با این حال، در نظر داشته باشید که مقدار مصرف کالری بستگی به نوع اخاویارماهی است.

ویتامین ها در خاویار

ویتامین B12
ریبوفلاوین / B2
Pantothenic acid / B5
ویتامین D
ویتامین A
ویتامین B6
تیامین / B1

کمبود ویتامین B12 می تواند باعث کم خونی شود و بر سیستم عصبی تأثیر منفی بگذارد. به همین دلیل است که حفظ سطح مناسب از این ویتامین در سیستم شما بسیار مهم است. ویتامین D در بزرگسالان برای یک سیستم غدد درون ریز سالم و جلوگیری از ابتلا به نرمی استخوان در کودکان ضروری است. ویتامین A به رشد چشم کمک می کند و سیستم ایمنی بدن را پشتیبانی می کند. ویتامین D همچنین در رشد سلول های جدید، سنتز پروتئین ها و تشکیل غشای سلولی و درون سلول دخیل است.

ویتامین های B1، B2 ، B5 ،B6 و B9 در بسیاری از فرآیندهای متابولیک دخیل هستند و عملکرد مناسب کلیه ارگان ها و سیستم ها را تحریک می کنند. مقدار کافی از این ویتامین ها در بدن تأثیر مثبتی در فعالیت های ذهنی ، متابولیسم قند و از بین بردن سموم دارد.

 

خرید خاویار طبیعی و مواد معدنی

سلنیوم
منیزیم
آهن
سدیم
فسفر
کلسیم

سلنیوم نه تنها به عنوان یک ماده معدنی تقویت کننده ایمنی عمل می کند که به عملکرد تولید مثلی کمک می کند بلکه می تواند در جلوگیری از پیشرفت سرطان نیز کمک کند!

منیزیم عملکرد صحیح بیش از ۳۲۵ آنزیم در بدن، که در تولید و یا انتقال انرژی نقش دارند را کنترل می کند.

آهن مستقیماً در سلامت سیستم ایمنی بدن دخیل است زیرا وقتی بدن انسان فاقد آهن باشد ، سیستم ایمنی بدن نمی تواند به موقع به باکتری های بیماری زا و میکروب های مضر حمله کند . بسیاری از فرآیندهای حیاتی دیگر در بدن انسان با مشارکت آهن مانند فعالیت تنفسی، متابولیسم انرژی، سنتز DNA و پروتئین ، واکنش های ردوکس در بافت ها و سیستم گردش خون کاملاً کارا رخ می دهد.

چربی ها و اسیدهای چرب

 

علی رغم اینکه زنان و مردان زیادی از چربی ها می ترسند ، برخی از چربی ها نقشی که در بدن انسان ایفا می کند بسیار ارزشمند است. به عنوان منبع مهم انرژی ، چربی ها در فرآیند رشد عصبی نقش دارند و همچنین باعث آزاد شدن صفرا در هنگام هضم می شوند.
افرادی که در رژیم غذایی خود ازخوردن چربی ها خودداری می کنند، در نهایت باعث می شوند سیستم غدد درون ریز و عصبی آنها دچار اختلال شود.

یک رژیم غذایی سالم و مناسب باید شامل مقدار کافی چربیهای اشباع نشده و غیر اشباع از جمله اسیدهای چرب امگا ۳ باشد. اسیدهای چرب امگا ۳ در ساختار غشای سلولی گنجانیده شده و در تولید سلول شرکت می کنند. آنها همچنین ساختار غشاها را بسیار بهبود می بخشند ، زیرا با فعال شدن سلول ها ، تغذیه آنها فعال می شود و فرایندهای متابولیکی بهبود می یابد. اسیدهای چرب امگا ۳ نیز به ویژه برای عملکرد قلب و مغز مهم هستند.

خرید خاویار طبیعی و پروتئین ها و اسیدهای آمینه

مواد مغذی میزان DV
پروتئین ۲۴٫۶۰ گرم ۴۹٪
ترئونین ۱٫۲۶۳ گرم ۱۲۰٪
تریپتوفان ۰٫۳۲۳ گرم ۱۱۵٪
لیزین ۱٫۸۳۴ گرم ۸۷٪
لوسین ۲٫۱۳۳ گرم ۷۸٪
ایزولوسین ۱٫۰۳۵ گرم ۷۴٪
والین ۱٫۲۶۳ گرم ۶۹٪
متیونین ۶ ۰٫ g گرم ۶۲٪
فنیل آلانین ۱٫۰۷۱ گرم ۶۱٪

پروتئین ها نقش زیادی در تنوع فرآیندهای مختلف بدن انسان دارند. آنها وظیفه پردازش مناسب مواد مغذی را دارند ، به ما کمک می کنند قسمت هایی از بدن خود را به درستی حرکت دهیم ، از ایمنی بدن محافظت کنیم و به تنظیم سنتز هورمون ها کمک کنیم. پروتئین ها همچنین مسئول رشد توده عضلانی در بدن ما هستند – عضله ، اسکلت ، کبد و پیوند.
اسیدهای آمینه در متابولیسم پروتئین مهم هستند. به عنوان مثال ، برخی از اسیدهای آمینه ضروری مستقیماً در چرخه به اصطلاح اورنیتین اوره دخیل هستند – مکانیسم منحصر به فرد برای خنثی سازی آمونیاک تولید شده در کبد در هنگام هضم پروتئین. اسیدهای آمینه و ترکیبات آلی پیچیده در خاویار به شکلی به راحتی در دسترس قرار می گیرند و به دستگاه گوارش انسان اجازه می دهند تا به سرعت آنها را به طور کامل جذب کند.

آیا بین انواع مختلف خاویار تفاوت غذایی وجود دارد؟

تفاوت زیادی بین خاویار قرمز و سیاه وجود ندارد. هر دو این محصولات حاوی مقدار زیادی ویتامین ، مواد مغذی و اسیدها هستند ، تأثیر مثبتی بر سلامت انسان دارند و طعم شگفت انگیزی دارند. تنها تفاوت این نوع تخم ماهی در قیمت است.

خرید خاویار طبیعی

نتیجه خرید خاویار طبیعی

علاقه مندان در سرتاسر جهان، خرید خاویار را نه تنها به دلیل عطر و طعم آن دوست دارند، بلکه به این دلیل که گزینه های خوبی برای سلامتی و رفاه . شما می توانید به مقدار مناسب از خاویار استفاده کنید تا در کاهش چربی بدن کمک کنید تا با بیماری های مختلفی مقابله کند، یا می توانید در دوره هایی از فشار زیاد بدنی برای بازگرداندن قدرت بدن آن را میل کنید.

فواید سلامتی خاویار از اجزای پایه آن و تأثیر آنها بر اکثر فرآیندهای متابولیکی ناشی می شود. از مزایای خاویار می توان به تواناییهای محافظتی آن ، تحریک متابولیسم و تأثیر مثبت بر سیستم ایمنی اشاره کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم (خرید خاویار)