خاویار

تلاژن

خرید ماهیان خاویاری و فرآورده هاي جانبی آن شامل چه مواردی است

خرید ماهیان خاویاری

خرید ماهیان خاویاری و فرآورده هاي جانبی آن را می تواند با یک مدیریت صحیح بعنوان بخشی از درآمد و ارز آوری کشور مدنظر قرار داد. خرید ماهیان خاویاری و فرآورده هاي جانبی آن علاوه بر تولید خاویار بسیار ارزشمند هستند. با خرید ماهیان خاویاری و فرآورده هاي جانبی آن  در این مقاله آشنا شوید. 

 

فرآورده هاي جانبی ماهیان خاویاری کاربرد های فراوان دیگیری مانند تولید گوشت با ارزش و همچنین میتوان از اجزای مختلف ماهیان خاویاری مانند : دستگاه گوارش، پوست، غضروف و نخاع ماهیان خایاری، فرآورده های غذایی، دارویی، آرایشی- بهداشتی و حتی چرم تولید نمود.

 خاویاری خرید ماهیان خاویاری و فرآورده هاي جانبی مهم گوشت آن

گوشت ماهیان خاویار داری خواص و ارزش غذایی بسیار بالایی است که امروز در سرار جهان مورد توجه قرار گرفته است. گوشت ماهیان خاویاری با توجه به میزان پروتئین بالا و چربی پایین و همچنین باتوجه با بالا بودن مواد معدنی منجمله آهن و انواع ویتامین بخصوص میزان بالای ویتامین A بسیار ارزشمند است.

گوشت ماهیان خاویاری باتوجه به حضور امگا۳ و ثبات بالا و رنگ سفید و فاقد استخوان بودن بسیار ارزشمند و طرفداران بسیاری دارد.
گوشت ماهیان خاویاری طعمی بسیار مطبوع و خوشایندی دارد که توجه سلیقه های مختلف را بخود جلب نموده است. گوشت ماهیان خاویاری از نظر تب سنتی طبعی گرد دار و مصرف گوشت ماهیان خاویاری فواید درمانی دارویی بسیاری دارد.

گوشت ماهیان خاویاري نظیر سایر آبزیان به اشکال مختلف: ماهی زنده ، لاشه تازه به همراه یخ، ماهی سر و دم زده، فیله، استیک یا به اشکال فرآوري شده شامل دودي، نمک سود شده، کنسرو و یا فرآوردههاي خمیري قابل عرضه به بازار است. فرآورده هاي جانبی ماهیان خاویاری از گوشت آن شامل فرآورده هاي خمیري مانند سوسیس، کالباس و کتلت است. گوشت این ماهیان به دلیل محتواي کم چربی و نداشتن استخوان براي تولید فرآورده هاي خمیري بسیار مناسب است. میزان متوسط فیله در ماهیان خاویاری حدود ۴۹ درصد است.

خرید ماهیان خاویاری و فرآورده هاي جانبیبه غیر از گوشت و خاویار

کیسه شنا ماهی در موارد مختلف و در تهیه و تولید انواع چسب ، آیزین گلاس ( شفاف کننده نوشابه) و صنایع دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. اندام های گوارشی در تهیه سس و نخاع این ماهی هم در تهیه سوپ گرانقیمت به نام زیگا و کنسرو کاربرد دارد. باله ها و امعا و احشاي ماهی جهت تهیه پودر ماهی از دیگر محصولات جانبی مورد استفاده در مزارع پرورش ماهیان است.

همچنین از ضایعات این ماهیان انواع لوسیون، کرم های ضد چروک و جوان کننده و کپسول تهیه می شود که در ترمیم و ساخت سلول های پوست و بافتهای بدن ، ترمیم زخم ها و درمان آرتروز کاربرد دارد. مزیت درمانی داروهای ساخته شده از ضایعات ماهیان خاویاری، پایین بودن وزن مولکولی ترکیبات موجود در ضایعات این ماهیان است که سبب جذب بهتر و سریعتر داروها شده و روند درمان را سریعتر می کند.

محصولات بیولوژیک (زنده) ازخرید ماهیان خاویاری و فرآورده هاي جانبی

یکی از جنبه هایی است میتواند ارز آوري بالایی را نصیب کشور نماید طیف وسیعی از محصولات و فرآورده هایی نظیر اسپرم منجمد، تخمهاي لقاح یافته، لاروهاي نورس و بچه ماهیان جوان انواع تاسماهیان، گونه هاي خالص بومی و نیز انواع هیبرید را شامل میشود. امروز تاسماهیان در بازارهاي ماهیان زینتی به دلیل شکل زیبا و قدیمی این ماهیان، اهمیت والایی یافته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم (خرید خاویار)