خاویار

تلاژن

خواص خاویار در کاهش استرس ، یکی از اثرات معجزه گر خاویار

خواص خاویار در کاهش استرس

خواص خاویار در کاهش استرس بسیار قابل توجه و ارزشمند است. خواص خاویار در کاهش استرس بدلیل مواد مغذی ارزشمند آن است. در این مقالعه شما با خواص خاویار در کاهش استرس اشنا خواهید شد.

امروزه با توجه سبک زندگی استراس و اضطراب یک جز جدا نشدنی است که می تواند با اثرات تخریب پذیری برای بدن همراه باشد. خاویار یک ماده معجزه آسایی است که می تواند با ریزمغذی و درشت مغذی های ارزشمند که بسیار زیاد هستن استرس را کاهش دهد.

مواد مغذی موجود در خاویار مانند امگا۳، پتاسیم، اسید آمینه تریپتوفان و… باعث افزایش هورمون سروتونین که هورمون لذت و شادی است می شود.

 

امگا۳  از خواص خاویار در کاهش استرس

هورمون موسوم به DHEA – دهیدرواپیآندروسترون – یک هورمون مهم ضد پیری است که توسط غدد فوق کلیه تولید می شود. سطح کم DHEA اغلب در بسیاری از بزرگسالان به دلیل استرس است.

اما برخی از غذاها مانند خاویار و غذاهای دریایی در صورت لزوم باعث تولید DHEA بیشتر در بدن می شوند. امگا ۳ می تواند به طور طبیعی به تولید DHEA در بدن کمک کند.

خواص خاویار در کاهش استرس

مطالعات نشان داد که امگا۳ با تعدیل سطح سیتوکین های پیش التهابی یا انتقال دهنده عصبی نوراپی نفرین ، که یک اصل در پاسخ بدن به استرس است نقش داردو میزان خصومت و پرخاشگری را کاهش می دهد.

امگا ۳ همچنین از اثرات التهاب سلولی در مغز که با زیاد شدن اسید آراشیدونیک (نوعی اسید چرب امگا ۶) رخ می دهد جلوگیری می کند.

خواص خاویار در کاهش استرس با تریپتوفان 

تریپتوفان یک اسید آمینه مهم و ارزشمند که در خاویار به نسبت قابل توجه وجود دارد است که در تولید سروتونین نقش دارد. سروتونین یک هورمون ارزشمند است که در مغز تولید می گردد و به خاطر تأثیرات شادی آورش و هیجان آورش به هورمون عشق و شادی آور شناخته می شود.

بنابراین تریپتوفان یک ماده مغذی ارزشمند در خاویار است که سبب شادی، آرامش و کاهش استرس می شود.

خواص خاویار در کاهش استرس با اثرات آنتی اکسیدانی

 

آنتی اکسیدان‌ها در کنترل اضطراب واستراس و حتی افسردگی بسیار مؤثر هستند. آنتی اکسیدان ها در کنترل رادیکال‌های آزاد که به نورون‌ها یا سلول‌های عصبی مغز آسیب می زند موثر است. آنتی‌اکسیدانی مثل سلنیوم و ویتامین E در کاهش رادیکال‌های آزاد و کاهش استرس بسیار موثر است.

ویتامین B

 

انواع ویتامین B به میزان قابل توجه ای باعث بهبود علائم اضطراب و استرس می‌شود و تاثیرات دائمی برای بدن دارد. ویتامین B6 و ویتامین B12 که به میزان قابل توجه ای در خایار است بهبود و کنترل اضطراب و استرس و افسردگی بسیار موثر است.

درکنار استفاده از مکمل‌های ویتامینB، اضافه کردن موادغذایی خاصی مانند سیب‌زمینی، موز و بوقلمون به رژیم غذایی، دریافت بدن از این ویتامین‌ها را افزایش می‌دهد.

 

ویتامین D از خواص خاویار در کاهش استرس

 

خاویار سرشار از ویتامین D هستنددر صورت تامیین نشدن ویتامین D بدن توسط خورشید باید از مواد مغذی سرشار از این ویتامین مانند خاویار استفاده نمود. این واتامین بشدت سبب کاهش استرس و حتی افسردگی های آزاردهنده می شود.

منیزیم از خواص خاویار در کاهش استرس

منیزیم خاویار در انقباض ماهیچه‌ها شرکت دارد. اسپاسم عضلانی و گرفتگی عضلات ازجمله علائم کمبود منیزیم در بدن هستند. این ماده معدنی ارزشمند می تواند به میزان قابل توجه اضطراب و استرس را کاهش دهد.

 

روی

یک ماده مغذی و ارزشمند درون خاویار است که براساس مطالعات انجام شده می تواند به میزان قابل توجه ای اثرات تخریبی استرس را کاهش دهد.

کلسیم ازخواص خاویار در کاهش استرس

مکلسیم که به میزان بسیار بالایی در خاویار است علاوه ه ارزش های بسیار برای بدن برای رفع اضطراب اجتماعی و استرس اثرات قابل توجه و ارزشمندی دارد.خواص خاویار در کاهش استرس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم (خرید خاویار)